بازار فروش لباس یکبار مصرف بیمارستانی در کشور

در بیمارستان ها از پارچه ها و البسه های متعددی برای موارد گوناگونی استفاده می شود. لباس های یکبار مصرف از پرکاربردترین البسه ها می باشد که استفاده از آنها توانسته است کمک بسیار شایانی به کادر درمان و بیماران از لحاظ حفظ رعایت بهداشت و همچنین جلوگیری از انتقال بیماری، انجام دهد. در سال های اخیر بازار فروش لباس یکبار مصرف بیمارستانی در نمونه های مختلف با رونق بسیار بالایی همراه شده است.بازار فروش لباس یکبار مصرف بیمارستانی در کشور

جنس لباس های بیمارستانی چیست؟

جنس لباس های بیمارستانی چیست؟

تمامی مراکز درمانی اعم از بیمارستان ها و کلینیک های پزشکی کوچک بر اساس دلایل مختلفی مانند موارد زیر از لباس های مخصوصی با جنس پارچه های مشخصی استفاده می کنند:

  • هماهنگی پوششی از نظر فرم و رنگ در بین اعضای کادر درمان، پرسنل اداری، پرسنل خدماتی و بیماران
  • داشتن حفاظ بدنی مناسب در مقابل خطرات احتمالی و جلوگیری از بروز انتقال میکروب، بیماری ها و عفونت های مختلف

در انتخاب انواع البسه برای بیمارستان ها، فاکتور جنس بسیار مهم می باشد. جنس لباس های بیمارستانی بر اساس موارد استفاده و کاربردی که دارد، باید ویژگی های زیر را شامل شود:

  • از لحاظ پوششی برای بیمار و کادر درمان راحت و مناسب باشد.
  • دوام و مقاومت خوبی در برابر مواد شوینده داشته باشد.

حال می خواهیم بدانیم که در بیمارستان ها از چه نوع منسوجاتی استفاده می شود؟ منسوجاتی مانند تترون، ترگال ساده و کجراه، فلامنت پنبه، ویسکوز ساده و طرحدار، اسپان باند یا بی بافت و پارچه برزنتی از پراستفاده ترین ها می باشد که از موارد کاربرد آن می توان به نمونه های زیر اشاره کرد:

  • لباس فرم بیمار
  • لباس فرم پرسنل پزشک، پرستار، کارد اداری و خدماتی
  • ملحفه
  • اتاق عمل
  • روتختی، روبالشتی و پرده
  • مصارف پزشکی و بهداشتى و …

در بین انواع پارچه های بیمارستانی، پرمصرف ترین آنها، پارچه های اسپان باند (بی بافت) و تترون می باشد. به پارچه اسپان باند در قسمت های بعدی اشاره خواهیم کرد، حال می خواهیم پارچه تترون را بررسی کنیم.پارچه تترون بیمارستانی از انواع منسوجاتی می باشد که سالانه در متراژ های بسیار بالایی استفاده می گردد. تترون مرغوب و درجه یک بدن نما نیست، لطیف و نرم است و همچنین در مقابل آب ژاول و مواد شوینده مقاوم می باشد.

تترون برای لباس بیمار، کادر درمان و همچنین روتختی و ملحفه کاربرد فراوان دارد. این منسوج در مراکز درمانی مانند بیمارستان اغلب با ویژگی های زیر استفاده می گردد:

  • گرماژ بین 150 تا 175 گرم جهت سبکی لباس و راحتی
  • عرض 3 متر نیز برای بعضی از الگوزنی ها
  • رنگ های صورتی و آبی 
  • عرض 2 متر و 180 سانتی برای روتختی و ملحفه 

دوخت انواع لباس بیمارستانی با کدام پارچه ها انجام می شود؟

دوخت انواع لباس بیمارستانی با کدام پارچه ها انجام می شود؟

لباس های بیمارستانی چون دارای مصارف مهم و حساسی می باشند، بنابراین باید از جنس پارچه های درجه یک در آن استفاده شود. به غیر از جنس؛ دوخت لباس های بیمارستانی از جمله دوخت لباس یکبار مصرف باید، محکم و با دقت فراوان انجام گیرد. 

در انتخاب انواع پارچه های بیمارستانی باید به مواردی همچون رنگ، وزن و کیفیت پارچه توجه لازم و کافی انجام گیرد. در اینجا می خواهیم کاربرد بعضی از انواع مختلف پارچه های بیمارستانی را عنوان کنیم:

  • پارچه ترگال: این پارچه برای مواردی همچون لباس بیمار، روتختی و یونیفرم کادر بیمارستان استفاده می شود. ترگال دارای تنوع رنگی بالایی می باشد که رنگ سفید آن برای روپوش پرستاری و پزشکی بسیار مورد استفاده است. امروزه جنس نانو این منسوج نیز وارد بازار شده که مانع از جذب مایعات توسط لباس می شود.
  • پارچه کجراه بیمارستانی: این منسوج جنس پلی استر و ویسکوز دارد. وزن مناسب این پارچه برای بیمارستان ها 280 گرم است که دارای ضخامت خوبی می باشد. 
  • پارچه فلامنت بیمارستانی: تار و پود این منسوج از الیاف فلامنت است و از لحاظ قیمت، ارزان می باشد. این پارچه به صورت بدون طرح و طرح دار در بازار موجود است. پارچه فلامنت به دلیل قیمت ارزان اغلب برای لباس بیماران و در رنگ بندی های آبی، صورتی و سبز و یا در نقش هایی مانند چهارخانه مورد استفاده قرار می گیرد.
  • پارچه فلامنت پنبه بیمارستانی: تار و پود این منسوج ترکیبی از فلامنت و پنبه است. به داشتن الیاف طبیعیِ پنبه از لطافت بیشتری برخوردار می باشد و قیمت بالاتری نسبت به فلامنت دارد.

لباس های بیمارستانی دارای رنگ بندی های متعددی می باشند که این رنگ بندی در مراکز دولتی و خصوصی با یکدیگر متفاوت است.
مثلا در بیمارستان های دولتی اغلب از رنگ صورتی برای بیماران خانم و آبی برای آقایان استفاده می شود ولی در بیمارستان های خصوصی می توان از از رنگ بندی های دیگری مانند سبز مغز پسته ای، سبز پررنگ، سفید و لیمویی و همچنین پارچه های طرح دار برای لباس کودکان استفاده کرد.

جنس لباس یکبار مصرف بیمارستانی چیست؟

جنس لباس یکبار مصرف بیمارستانی چیست؟

لباس یکبار مصرف چیست و انواع این البسه از چه جنسی تولید می گردد؟ در مراکز درمانی و پزشکی مخصوصا بیمارستان ها و در بخش های مهم و متعددی همچون اتاق عمل، اتاق ام آر و آی، رادیولوژی و … باید از لباس های یکبار مصرف استفاده کرد.

جنس لباس یکبار مصرف از پارچه های اسپان باند و یا به اصطلاح بی بافت (نبافته) می باشد. این پارچه ها به نحوی هستند که تار و پود ندارند، سبک می باشند و نمی توان آنها را شست.
این منسوج از الیاف هایی که پرس شده اند، ساخته می شوند. از کاربردهای پارچه اسپان باند برای مصارف بیمارستانی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • لباس بیمار اعم از بلوز و شلوار
  • لباس های جراحى مانند گان بیمارستانی
  • ماسک، کلاه اتاق عمل، آستینی یکبار مصرف
  • کاور کفش، ساک بیمار
  • روانداز و زیر اندازهای، روتختی و روبالشتی

از انواع لباس های بیمارستانی که دارای مصارف بسیار زیادی است می توان به گان جراحی اشاره کرد. اتاق های عمل، مکان های بسیار حساسی هستند که باید در آنجا تمام موازین بهداشتی به خوبی رعایت گردد.
استفاده از گان، کلاه، آستینچه، ماسک و کفش برای اعمال جراحی، مخصوصا اعمال سنگین مانند سزارین، قلب، ارتوپدی و … موجب می شود که علاوه بر رعایت بهداشت، در مصرف آب به دلیل نشستن این لباس ها، نیز به خوبی صرفه جویی گردد.

بهترین پارچه اسپان باند برای تولید لباس یکبار مصرف

بهترین پارچه اسپان باند برای تولید لباس یکبار مصرفخوشبختانه در کشور ما و در سال های اخیر به دلیل وجود منابع اولیه (مواد پتروشیمی) و همچنین ورود دستگاه ها و ابزارآلات پیشرفته، کارخانه و شرکت های متعددی در شهرهای مختلف، اقدام به تولید انواع پارچه های اسپان باند می کنند.لازم به ذکر است که پارچه های اسپان باند به غیر از مصارف پزشکی، دارای مصارف مختلف دیگری همچون کشاورزی، ساختمانی، صنعتی و … می باشند.

بهترین پارچه اسپان باند برای مصارف بیمارستانی و پزشکی، منسوجی است که دارای وزن مناسب بین 30 تا 60 گرم و همچنین عرض های 60، 100 و 120 داشته باشد.این منسوج برای مراکز درمانی در رنگ بندی های متعددی نظیر سفید، آبی، صورتی و سبز عرضه می گردد. یکی از قابلیت های ویژه پارچه اسپان باند این است که قابلیت چاپ لوگو و آرم مرکز درمانی بر روی آن وجود دارد که اغلب بیمارستان های خصوصی از این امکان استفاده می کنند.

بهترین لباس یکبار مصرف در کشور ما در شرکت های معتبر که از سازمان های بهداشتی مجوز کامل را دریافت کرده اند، به تولید می رسد.
این شرکت ها با استفاده از بهترین پارچه اسپان باند و بهره مندی از دستگاه های پیشرفته و فرایندهای کاملا بهداشتی، لباس های یکبار مصرف را تولید و سپس در اتاق های کاملا استریل شده بسته بندی می کنند.تولید پارچه و لباس های یکبار مصرف به دلیل وجود منابع اولیه و پایین بودن قیمت آن، از نظر اقتصادی بسیار به صرفه می باشد به طوری که این ویژگی را می توان یکی از خصوصیات برتر و کاملا رقابتی این منسوج و البسه به شمار آورد.

لباس های یکبار مصرف بیمارستانی اعم از لباس بیمار و یا جراح که به صورت پک شده می باشند، دارای فروش بسیار بالایی هستند. پک ها ملزومات مورد نیاز را به طور کامل دارند و علاوه بر راحتی، از نظر بهداشتی نیز در درجه کیفیت بالاتری قرار دارند.

صادرات بهترین لباس یکبار مصرف بیمارستانی

صادرات بهترین لباس یکبار مصرف بیمارستانیتمام کشورهای جهان، استفاده از لباس های یکبار مصرف را برای مراکز درمانی خود، امری لازم و ضروری می دانند. کشور ما در حدود بیست سال پیش، وارد کننده البسه یکبار مصرف بود ولی با تمهیدات ویژه ای که سازمان بهداشت کشورمان اتخاذ کرد، تولید پارچه ها و لباس های یکبار مصرف در دستور کار قرار گرفت.خوشبختانه در سال های اخیر و با تلاش های فراوان و استفاده از نظر متخصصین، کشورمان توانست در منطقه و در بین کشورهای همسایه از نظر کیفیت تولید البسه های یکبار مصرف، جایگاه بسیار خوبی را به دست آورد، به طوری که علاوه بر تأمین بازار داخلی، ارسال به کشورهای دیگر را نیز در برنامه های خود داشته باشد.بازرگانان و شرکت های تولید کننده توانسته اند با بازاریابی و تبلیغات موثر، انواع لباس های یکبار مصرف ایران را به صورت پک شده و یا جدا به کشورهای زیر و از طریق درگاه های گمرکی معتبر، ارسال کنند:

  • عراق
  • پاکستان و افغانستان
  • شرکت های حوزه خلیج فارس مانند قطر و چین
  • روسیه

صادرات انواع البسه یکبار مصرف بیمارستانی توانسته است سودآوری و ارزآوری بسیار خوبی را برای اقتصاد ایران به همراه داشته باشد.لازم به ذکر است که  فروش و صادرات این کالاها در موقعیت های اضطراری مانند فراگیری و شیوع بیماری های واگیردار به اوج خود می رسد.

لباس های یکبار مصرف بیمار برای استفاده در اتاق عمل و یا بستری، از دیگر موارد بسیار پرکاربرد در بیمارستان ها و مراکز درمانی می باشند. این البسه ها در جنس های مرغوب، بسیار لطیف، نرم و سبک می باشد به طوری که بیمار با پوشیدن آنها علاوه بر احساس راحتی، عرق نیز نمی کند.
بیمارستان ها جهت حفظ کامل بهداشت، علاوه بر لباس یکبار مصرف، روانداز، زیرانداز و روبالشتی های یکبار مصرف را به بیماران در مواقع بستری نیز ارائه می دهند. 

فروش انواع لباس یکبار مصرف بیمارستانی در بازار ایران

فروش انواع لباس یکبار مصرف بیمارستانی در بازار ایران

انواع لباس یکبار مصرف بیمارستانی در بازار ایران دارای استفاده های بسیار زیادی است و به همین دلیل از فروش بالایی برخوردار می باشد.لازم به ذکر است که فقط بیمارستان ها از این نوع البسه استفاده نمی کنند، مراکز زیر از مصرف کنندگان عمده نیز می باشند:

  • آرایشگاه های مردانه و زنانه
  • مطب پزشکان برای درمان های جراحی سرپایی مانند مطب پزشک زنان و زایمان
  • آسایشگاه های و یا مراکز بهزیستی
  • آزمایشگاه های حیوانی و انسانی، دامپزشکی ها
  • کلینیک های دندانپزشکی 
  • سالن های تخصصی زیبایی مانند انجام خدمات تاتو و یا تزریق ژل و بوتاکس

لازم به ذکر است که لباس های یکبار مصرف بیمارستانی در منازل و برای بیماران خاص که نیاز به مراقبت های بهداشتی بالایی دارند، نیز استفاده می گردد. 

از نمونه های مختلف لباس های یکبار مصرف که دارای استفاده زیادی در مراکز بهداشتی می باشد، آستینچه و یا آستینی یکبار مصرف می باشد.آستین های یکبار مصرف برای امور جراحی های سرپایی در بیمارستان ها و کلینیک ها و همچنین در مراکزی آرایشی و بهداشتی برای رنگ کردن مو و یا انجام تاتو، دارای استفاده های زیادی می باشد.این کالا اغلب به صورت پک شده و در تعداد حجم های بسیار بالایی به دست مشتریان و مصرف کنندگان می رسد.

یکی دیگر از انواع لباس های یکبار مصرف بیمارستانی که در مواقع ضروری به کار می رود، لباس های ایزوله می باشد. این لباس نسبت به لباس های یکبار مصرف معمولی دارای ویژگی های زیر می باشد:

  • تولید شده از پارچه 5 لایه لمینت 
  • ضد آب و غیر قابل نفوذ
  • مناسب برای استفاده در مکان های آلوده بیمارستانی و صنعتی
  • مقاوم در برابر نفوذ آلودگی های محیطی

لازم به ذکر است که لباس های ایزوله اغلب دارای وزن های 33 و 35 گرمی می باشند.

سفارش لباس یکبار مصرف بیمارستانی به صورت عمده و جزئی

سفارش لباس یکبار مصرف بیمارستانی به صورت عمده و جزئیبرای تمام مدیران و مسئولان خرید مراکز درمانی، مخصوصا بیمارستان های دولتی و خصوصی، خرید لباس های بیمارستانی در نمونه های مختلف در درجه کیفیت های بالا و همچنین قیمت مناسب، دارای اهمیت زیاد می باشد.همچنین مدیران باید از استریل بودن البسه های بیمارستانی اطمینان کامل و کافی را داشته باشند.

خبر خوب اینکه  فروش لباس بیمارستانی یکبار مصرف و انواع نمونه های دیگر، از طریق وب سایت ها و درگاه های اینترنتی معتبر در حال انجام می باشد. خرید و سفارش این کالاها به صورت اینترنتی دارای مزایای زیادی از جمله صرفه جویی در زمان و همچنین داشتن بازه انتخابی بیشتر است که کار را برای مشتری به مراتب راحت می کند.

مجموعه پیش رو یکی از مراکز معتبر می باشد که در آن انواع لباس های یکبار مصرف بیمارستانی و یا نمونه های دیگر مانند فرم و روپوش پزشکان و پرستاران در کیفیت ها و برندهای برتر به دست شما مشتریان عزیز می رسد.شما خریدار محترم می توانید با ارائه درخواست از کارشناس فروش ما و همچنین بهره مندی از مشاوره ها، بهترین لباس ها را بر اساس کاربردهای آن خریداری نمایید.

همچنین لازم به ذکر است که در این سایت، به دلیل عرضه و فروش مستقیم، لباس های بیمارستان با نرخی دست اول و کاملا مقرون به صرفه به عرضه می رسد.

3

  1. با سلام و وقت بخیر. لباس در سایز بچگانه تولید میکنید؟ من برای تجهیز بیمارستان میخام.

    • سلام
      دوست عزیز برای دریافت پاسخ خود لطفا فرم مشاوره ی ما را که در سایت هست پر کنید تا مشاورین ما در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند.

  2. با سلام
    من از این سایت ثبت سفارش کردم و محصولاتش را سریع دریافت کردم . ممنون از سایت خوبتون

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.