قیمت لباس یکبار مصرف بیمارستانی صادراتی

لباس یکبار مصرف بیمارستانی از مهم ترین لوازم مورد نیاز مراکز درمانی به شمار می رود؛ چرا که به کار بردن آن، نقش مهمی در پیشگیری از انتقال بیماری های مختلف ایفا می کند؛ این لباس ها به نوبه خود تنوع داشته و با قیمت های گوناگونی عرضه می شوند؛ در حالت کلی می توان گفت که قیمت لباس یکبار مصرف بیمارستانی صادراتی، وابسته به عوامل متعددی می باشد.قیمت لباس یکبار مصرف بیمارستانی صادراتی

راهنمای خرید بهترین لباس یکبار مصرف بیمارستانی

راهنمای خرید بهترین لباس یکبار مصرف بیمارستانی رعایت موازین بهداشتی، اصل مهمی است که کلیه اقشار جامعه، باید به آن توجه کنند؛ اما اهمیت این مسئله در بیمارستان ها و مراکز درمانی، بیش از جاهای دیگر است؛ چرا که این اماکن با انواع و اقسام بیماری ها و آلودگی ها سر و کار دارند؛ در این راستا کلیه مراکز درمانی، اقدامات لازم را انجام داده تا از شیوع بیماری های مختلف پیشگیری کنند.

یکی از مهم ترین اقدامات، جهت پیشگیری از انتشار آلودگی و انتقال بیماری ها، استفاده از لباس یکبار مصرف است؛ اغلب این لباس ها از پارچه های اسپان باند بیمارستانی تهیه شده و قیمت نسبتاً مناسبی دارند.
به طور کلی جنس الیاف پارچه لباس های یکبار مصرف بیمارستانی، باید بسیار نازک و سبک باشد؛ به نحوی که بیماران در آن احساس راحتی کنند.

علاوه بر نقش مهمی که لباس یکبار مصرف بیمارستانی در پیشگیری از انتشار آلودگی ها ایفا می کند؛ باعث یکدست شدن لباس بیماران می شود؛ البته پزشکان و پرسنل درمانی نیز جهت ورود به بخش های مختلف بیمارستان به لباس یکبار مصرف نیاز دارند؛ از این رو اقسام گوناگون این لوازم را به دو گروه کلی گان یکبار مصرف بیمار و گان یکبار مصرف پزشک تقسیم می کنند.

همانند هر کالای دیگری، در هنگام خرید بهترین لباس یکبار مصرف بیمارستانی نیز باید به یک سری نکات توجه کرد.
مهم ترین راهنمایی که در این راستا می توان انجام داد؛ این است که لباس های بیمارستانی یکبار مصرف، باید حتی الامکان بی بافت، نرم، لطیف و خنک باشند؛ علاوه بر این نحوه تولید و استریل بودن آنها، مقوله بسیار مهمی به شمار می رود؛ به نحوی که تولید کنندگان این لباس ها باید مجوزهای لازم را از وزارت بهداشت داشته باشند.
تنوع رنگ و سایز نیز مسئله ای است که در هنگام خرید لباس بیمارستانی، مد نظر قرار می گیرد؛ زیرا اندازه و مدل این البسه باید به گونه ای باشد که به راحتی پوشیده شوند.

مراکز تولید لباس یکبار مصرف بیمارستانی در ایران

تولید لباس یکبار مصرف بیمارستان با هدف پیشگیری از انتقال انواع عفونت و آلودگی انجام شده است؛ این لباس ها برای استفاده پزشکان، پرستاران و پرسنل اتاق عمل طراحی شده اند؛ البته بخشی از لباس های بیمارستانی نیز جهت استفاده بیماران تولید می گردند.

لازم به ذکر است که لباس یکبار مصرف بیمارستانی از قسمت های مختلفی تشکیل شده است؛ مثلاً می توان به انواع گان استریل، بلوز یکبار مصرف استریل، شلوار یکبار مصرف و کلاه استریل یکبار مصرف اشاره کرد.

نکته شایان ذکر در رابطه با تولید لباس بیمارستانی یکبار مصرف این است که باید به صورت کاملاً استریل عرضه شود؛ به همین خاطر از دستگاه های ویژه ای مثل اتوکلاو یا اتاق های مخصوص استریل کردن برای تولید آن استفاده می شود.

مراکز تولید لباس یکبار مصرف بیمارستانی در ایران، بسیار فعال بوده و ارقام مختلف محصولات این حوزه را با کیفیت مطلوب ارائه می دهند.
شایان ذکر است که پارچه اسپان باند از مهم ترین منسوجات بیمارستانی بوده و به میزان بالایی جهت تولید انواع لباس یکبار مصرف استفاده می گردد؛ از آنجا که مواد پتروشیمی، اصلی ترین مواد اولیه ساخت این پارچه ها بوده و قیمت آنها در ایران، نسبتاً پایین است؛ تولید لباس یکبار مصرف نیز با قیمت پایین تری صورت گرفته و این مسئله امتیاز ویژه ای محسوب می شود.
به همین دلیل همواره شاهد صادرات این البسه به خارج از مرزهای ایران می باشیم.

با توجه به آنچه در بالا بیان شد؛ می توان اضافه کرد که به طور کلی کشور ایران، پتانسیل بسیار خوبی جهت تولید و صادرات لباس بیمارستانی در اختیار دارد.
ناگفته نماند؛ که لباس یکبار مصرف بیمارستانی صادراتی از لحاظ سطح کیفی در رده بسیار بالایی قرار دارد.

انتخاب انواع لباس یکبار مصرف با قیمت مناسب

انتخاب انواع لباس یکبار مصرف با قیمت مناسبانواع لباس یکبار مصرف بیمارستانی را می توان بر اساس نوع، جنس، کیفیت و مواردی از این قبیل دسته بندی نمود.
در ادامه برخی از مهم ترین ارقام این البسه را نام می بریم:

  • لباس یکبار مصرف بیمار
  • لباس یکبار مصرف مخصوص ام آر آی
  • گان یکبار مصرف بیمارستانی
  • شلوار یکبار مصرف
  • بلوز یا پیراهن یکبار مصرف
  • کلاه یکبار مصرف
  • آستینچه یکبار مصرف

در کنار اینها انواع روتختی و روبالشی یکبار مصرف نیز جهت استفاده مراکز درمانی تولید می گردند.

تقریباً کلیه مسئولین بیمارستان ها به دنبال انتخاب منسوجات یکبار مصرفی هستند که علاوه بر کیفیت خوب، قیمت مناسبی نیز داشته باشند؛ چرا که این وسایل، معمولاً به میزان بالا خریداری می شوند.

لام به ذکر است که فاکتورهای زیادی می توانند؛ بر قیمت خرید لباس یکبار مصرف بیمارستانی تاثیر بگذارند که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم:

  • جنس پارچه یا الیاف لباس و کیفیت آن
  • میزان ضخامت لباس
  • نوع لباس یکبار مصرف (پیراهن، گان و …)
  • زنانه یا مردانه بودن و سایز لباس
  • طرح و رنگ لباس یکبار مصرف
  • محل تولید یا برند لباس بیمارستانی
  • نحوه بسته بندی و عرضه لباس

در هنگام انتخاب انواع لباس یکبار مصرف، باید علاوه بر کیفیت و قیمت آنها به مواردی مثل شرایط افراد استفاده کننده توجه کرد؛ مثلاً طبیعی است که سایز و نوع لباس بیمارستانی کودکان با البسه مشابه بزگسالان متفاوت است؛ یا به عنوان مثال لباسی که توسط پزشکان، پرستاران و سایر عوامل بیمارستان استفاده می شود؛ با لباس بیمار فرق دارد.
علاوه بر اینها جنس لباس اتاق عمل بیمار با لباس بستری یا مواردی مثل ام آر آی و سی تی اسکن تفاوت دارد؛ اما مهم ترین نکته ای که در هنگام انتخاب و خرید لباس یکبار مصرف، باید به آن دقت کرد؛ راحتی و استریل بودن آن است؛ از این رو نحوه بسته بندی این گونه البسه، بسیار مهم می باشد.

نمایندگی پخش لباس یکبار مصرف بیمارستانی در بازار

نمایندگی پخش لباس یکبار مصرف بیمارستانی در بازار، فعالیت بسیار مهمی را بر عهده دارد؛ زیرا هر مرکز درمانی به تعداد قابل توجهی از اقسام گوناگون این البسه نیاز دارد.

بدون شک هدف اصلی طراحی و توزیع لباس یکبار مصرف برای بیمارستان ها، رعایت بهتر بهداشت بوده است؛ چرا که این البسه پس از این که توسط یک نفر استفاده شدند؛ دور انداخته می شوند؛ به این ترتیب احتمال انتقال آلودگی و بیماری از طریق لباس، تقریباً به صفر می رسد.

هر چند که تعدادی از لباس های بیمارستانی، قابل شستشو می باشند؛ اما تمیز کردن و ضد عفونی کردن آنها، هزینه بر بوده؛ چرا که نیاز به استخدام نیرو و مصرف مواد شوینده بهداشتی دارند.
از طرفی لباس های قابل شست و شو، معمولاً قیمت بالاتری دارند؛ به همین علت امروزه تقریباً کلیه بیمارستان ها، منسوجات یکبار مصرف را ترجیح می دهند.

رونق بالای فعالیت نمایندگی پخش لباس یکبار مصرف، به خودی خود نشان دهنده روی آوردن مراکز درمانی به استفاده از آنها می باشد؛ طبیعتاً پرسنل بیمارستان و همچنین بیماران نیز پوشیدن این لباس ها را به نمونه های چند بار مصرف ترجیح می دهند.

لازم به ذکر است که انواع لباس یکبار مصرف بیمارستانی موجود در بازار با در نظر گرفتن شرایط بیماران مختلف و همچنین نیاز کادر درمانی با تنوع بالایی موجود می باشد؛ به نحوی که برای بخش های مختلف بیمارستان، لباس های گوناگون پزشک و بیمار وجود دارد؛ به این ترتیب کار مسئولین این مراکز در هنگام خرید، راحت بوده و می توانند؛ با صرف هزینه ای مناسب، پوشاک مورد نیاز بیمارستان را به تعداد دلخواه تهیه کنند.

انواع لباس یکبار مصرف بیمارستانی و خریدار آن در کشور

انواع لباس یکبار مصرف بیمارستانی و خریدار آن در کشورهمان گونه که می دانیم و در قسمت های مختلف این نوشتار نیز اشاره کردیم؛ انواع لباس یکبار مصرف بیمارستانی را می توان به اشکال گوناگون، طبقه بندی نمود.

یکی از مهم ترین زمینه های تفاوت لباس های بیمارستانی، جنس پارچه و نحوه دوخت آنها می باشد؛ آنچه مهم است؛ تولید لباس با الیاف نرم و راحت می باشد؛ معمولاً پارچه هایی که جهت تهیه لباس یکبار مصرف بیمارستان به کار می روند؛ بدون بافت هستند. 
پیشتر نیز گفتیم که اسپان باند مهم ترین و مشهورترین نوع پارچه یکبار مصرف بیمارستانی در ایران می باشد؛ این پارچه از هر لحاظ برای تهیه لباس بیمارستانی مناسب است؛ چرا که لطافت مناسب و کیفیت مطلوبی دارد؛ همچنین بدون بافت تولید شده و قیمت نسبتاً پایینی دارد.

علاوه بر نوع پارچه، نحوه دوخت لباس یکبار مصرف بیمارستانی نیز باید به گونه ای انجام گیرد که جای دوخت، بدن فرد استفاده کننده را آزار ندهد.

خریدار لباس یکبار مصرف بیمارستان به هر دو مقوله ذکر شده (یعنی نوع پارچه و دوخت مناسب لباس) توجه می کند؛ البته همان طور که می دانیم؛ بهداشتی و استریل بودن البسه نیز بسیار مهم است.

کلیه مراکز درمانی را می توان به عنوان خریدار لباس یکبار مصرف بیمارستانی در کشور معرفی نمود؛ اما مسلماً بیمارستان های بزرگ، بیش از مراکزی مثل درمانگاه این اقلام را تهیه می کنند؛ چرا که در این اماکن، کلیه خدمات درمانی (از جمله عمل جراحی، مراقبت های ویژه، ام آر آی و …) در بخش های مختلف انجام می گیرد.

سوای از بحث خریدار لباس بیمارستانی در کشور، بخشی از این محصولات به کشورهای خارجی صادر می گردند؛ افغانستان، عراق، پاکستان و ارمنستان از مهم ترین کشورهای وارد کننده لباس یکبار مصرف ایران محسوب می شوند.

عرضه مستقیم لباس یکبار مصرف بیمارستانی در سایز های مختلف

طبیعتاً همه مردم در هنگام انتخاب لباس به سایز آن توجه می کنند؛ چرا که پوشیدن لباسی با اندازه نامناسب، افراد را به دردسر می اندازد؛ طبیعتاً البسه بیمارستانی نیز از این مقوله مستثنی نبوده و یکی از زمینه های تفاوت انواع لباس یکبار مصرف بیمارستانی، سایز آن می باشد.

البته مسلماً این لباس ها، تنوع سایز پوشاک معمول را ندارند؛ زیرا قرار نیست؛ جهت مهمانی یا گشت زدن در کوچه و بازار استفاده شوند؛ تناسب سایز لباس بیمارستانی با بدن تا اندازه ای مهم است که افراد در آن احساس راحتی کنند؛ به عبارت دیگر پوشاک یکبار مصرف بیمارستانی در اندازه های محدود و استانداردی تولید می گردند.

عرضه مستقیم لباس یکبار مصرف در سایز مختلف به منظور راحتی کار پرسنل بیمارستانی و رفاه حال بیماران صورت می گیرد.
سایزهای مختلف این البسه را می توان در سه گروه مردانه، زنانه و بچه گانه قرار داد؛ هر کدام از اینها نیز ممکن است؛ کوچک، مدیوم (متوسط) و یا سایز بزرگ باشند؛ البته برخی از شرکت های تولید کننده لباس یکبار مصرف، اندازه های دیگری را نیز تولید کرده اند.

به طور کلی روش های مختلفی برای عرضه سایزهای مختلف لباس بیمارستانی وجود دارد؛ این اندازه ها معمولاً بر روی بسته بندی کالا درج می شوند.
امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی و تغییر سبک زندگی مردم در ابعاد مختلف، روش های تجارت نیز تغییر کرده اند؛ در اینجا تنها به ذکر این نکته بسنده می کنیم که در حال حاضر اینترنت نقش مهمی در عرضه عمده و مستقیم لباس یکبار مصرف بیمارستانی ایفا می کند.

لباس یکبار مصرف بیمار درجه یک و ارزان

لباس یکبار مصرف بیمار درجه یک و ارزاناغلب خریداران لوازم بیمارستانی به دنبال راهی جهت تهیه لباس یکبار مصرف بیمار ارزان و درجه یک می باشند.
همان طور که در قسمت های پیشین این نوشتار اشاره شد؛ عوامل مختلفی تعیین کننده قیمت لباس یکبار مصرف بوده و ارزان بودن آنها به هیچ عنوان نشان دهنده پایین بودن کیفیت آنها نیست؛ به عبارت بهتر با اتخاذ روش هایی می توان لباس یکبار مصرف بیمار درجه یک را با صرف هزینه ای مناسب تولید نمود؛ حال اگر شیوه مناسبی برای خرید این محصول در پیش گرفته شود؛ طبیعتاً قیمت نهایی آن پایین خواهد آمد.

حال ممکن است؛ این سوال پیش آید که لباس یکبار مصرف بیمار درجه یک، چه ویژگی هایی دارد؟
در بخش های مختلف این مطلب تا حدودی مشخصات لباس مناسب بیمارستانی مرغوب بیان شد.
در اینجا این موارد را به صورت خلاصه ذکر می کنیم:

  • از پارچه نرم و لطیف و فاقد بافت، تولید شده اند.
  • دوخت لطیف و مناسبی دارند.
  • خنک و راحت
  • تنوع طرح، رنگ و سایز
  • پوشیدن آنها آسان بوده و به راحتی از تن خارج می شوند.

همچنین پیشتر گفته شد که نوعی پارچه به نام اسپان باند وجود دارد که مخصوص تولید لباس بیمار یکبار مصرف با کیفیت درجه یک است؛ این پارچه ها در عرض ها و گرماژهای مختلف تولید می شوند.
پارچه اسپان باند از جنس پلی پروپیلن بوده و با اسامی گوناگونی از جمله بی بافت، نبافته، لایه سوزنی، نبافته سوزنی و نبافته اسپان به فروش می رسند.
تفاوت عمده منسوجات اسپان باند با سایر پارچه ها، این است که به صورت تار و پوی بافته نمی شوند؛ بلکه حاصل پرس کردن الیاف می باشند؛ یعنی نحوه تولید آنها چیزی شبیه به ساخت نمد یا موکت است.

ناگفته نماند که پارچه های اسپان باند به نوبه خود انواع مختلفی داشته و علاوه بر تفاوت وزن نسبی، عرض پارچه یا رنگ در زمینه های زیر نیز با هم فرق دارند:

  • آب دوست یا ضد آب بودن
  • آنتی باکتریال
  • آنتی یووی
  • میزان لطافت
2

  1. سلام وقتتون بخیر
    من مغازه تجهیزات پزشکی دارم میشه بفرمایید چطوری میتونم نمایندگی تون رو بگیرم

  2. سلام و درود
    کیفیت عالی ، پارچه با دوام , قیمت مناسب ملاک‌های انتخابی بوده است
    میتونید برام کاتالوگ محصولات همراه با قیمت ش رو ارسال کنید ؟
    ممنون میشم

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.